Logo Logo
Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích - Smejkal Vladimír, Rais Karel
Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích - Smejkal Vladimír, Rais Karel
Krátky popis Neodolatelný produkt Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích - Smejkal Vladimír, Rais Karel od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete téměř zadarmo od 590 Kč.
Obvyklá cena
  • 590
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024746449
Hodnocení
(Celkem 22 hodnocení )
4. , aktualizované a rozšířené vydání. Kniha uznávaných autorů se ve svém čtvrtém, aktualizovaném a rozšířeném vydání podrobně zabývá problematikou rizik, která hrozí firmám i jiným organizacím. Komplexně se věnuje řízení rizik, tedy nejen rizik finančních, nýbrž všech, s nimiž se můžeme setkat v podnikání, ale například i ve veřejné sféře a ve sféře neziskové. Zdůrazňuje, že příprava na krizové situace a prevence jsou tím, co rozhoduje o úspěchu či o přežití. V publikaci se dozvíte aktuální a praktické informace o hlavních podnikatelských i nepodnikatelských a poznáte konkrétní postupy a nástroje pro jejich řízení. Oproti předchozímu vydání je kniha aktualizována s ohledem na nový občanský zákoník a další právní předpisy, včetně návrhu zákona o kybernetickém nebezpečí. Zcela nově se zabývá problematikou řízení rizik v orgánech veřejné moci a věnuje se rizikům, která plynou z využívání evropských strukturálních fondů. Srozumitelný a výborně strukturovaný výklad je doplněn řadou názorných schémat a příkladů. Z obsahu O autorech 11 Úvodní slovo recenzenta 14 Předmluva k 1. vydání 16 Předmluva k 2. vydání 19 Předmluva k 3. vydání 20 Předmluva k 4. vydání 21 Poznámka redakce 22 1. Zobrazení života firmy 23 1. 1 Jaké jsou příčiny neúspěchu v podnikání? 24 1. 2 Krize firmy 25 1. 2. 1 Základní příznaky krize ve firmě 26 1. 2. 2 Jak se tedy ochránit před krizí? 27 1. 2. 3 Doporučení managementu v boji s krizí 32 1. 3 Některé kritické momenty rozvoje úspěšné firmy 33 2. Charakteristické znaky úspěšné firmy 37 2. 1 Úvod do problému 38 2. 2 Kritické faktory úspěchu firmy 39 2. 3 Rozbor 7S faktorů, které podmiňují úspěch firmy 40 2. 3. 1 Strategie firmy 40 2. 3. 2 Základní typy strategií firmy 41 2. 3. 3 Organizační struktura 43 2. 3. 4 Informační systémy 47 2. 3. 5 Styl řízení 48 2. 3. 6 Spolupracovníci 48 2. 3. 7 Mistři změn 50 2. 3. 8 Sdílené hodnoty (kultura) firmy 51 2. 3. 9 Schopnosti 51 2. 3. 10 Další současné přístupy k hodnocení úspěšnosti firmy53 2. 4 Vliv relevantního prostředí na firmu 55 3. Změny ve firmě a?riziko 57 3. 1 Modely změny ve firmě 58 3. 1. 1 Vybrané typy modelů řízené změny firmy 59 3. 1. 2 Technokratický přístup k řízení změny 61 3. 1. 3 Lewinův model 62 3. 1. 4 Analýza situace 65 3. 1. 5 Agent změny 67 3. 1. 6 Intervenční oblasti plánované firemní změny 71 3. 1. 7 Intervence?- vlastní změna 72 3. 1. 8 Verifikace dosažených výsledků 73 3. 1. 9 Kritika Lewinova modelu 73 3. 2 Změna strategie firmy 74 3. 3 Metodika provedení změny strategie ve firmě 76 3. 3. 1 První etapa 77 3. 3. 2 Druhá etapa 78 3. 3. 3 Třetí etapa 79 3. 4 Změna organizační struktury firmy 81 3. 5 Chápání změny jako cesty 84 3. 5. 1 Jaké jsou hlavní faktory úspěchu ve firmě? 85 3. 5. 2 Jaké jsou hlavní faktory úspěchu manažera v osobní kariéře? 86 3. 5. 3 Změna a emoce?- nadstavba ke stávající teorii řízené změny 88 4. Riziko?- definice, měření, klasifikace a?praktické přístupy k řízení rizika ve firmě 89 4. 1 Co to je riziko? 90 4. 2 Analýza rizik 95 4. 3 Základní pojmy analýzy rizik 96 4. 3. 1 Aktivum 96 4. 3. 2 Hrozba 97 4. 3. 3 Zranitelnost 98 4. 3. 4 Protiopatření 98 4. 3. 5 Riziko 99 4. 4 Vztahy v analýze rizik 100 4. 5 Obecný postup analýzy rizik 102 4. 5. 1 Stanovení hranice analýzy rizik 102 4. 5. 2 Identifikace aktiv 102 4. 5. 3 Stanovení hodnoty a seskupování aktiv 102 4. 5. 4 Identifikace hrozeb 103 4. 5. 5 Analýza hrozeb a zranitelností 104 4. 5. 6 Pravděpodobnost jevu 104 4. 5. 7 Měření rizika 105 4. 6 Určení statistických charakteristik rizika 108 4. 7 Metody analýzy rizik 112 4. 7. 1 Kvalitativní metody 112 4. 7. 2 Kvantitativní metody 112 4. 7. 3 Kombinované metody 112 4. 7. 4 Volby strategie analýzy rizik 113 4. 7. 5 Nejužívanější metody analýzy rizik 113 4. 8 Řízení rizik 115 4. 8. 1 Obecné zákonitosti řízení rizik 115 4. 8. 2 Technologické a technické riziko 117 4. 8. 3 Projektová rizika 124 4. 9 Management podnikatelských rizik 127 4. 10 Výpočet míry rizik a hodnocení rizik 131 4. 10. 1 Cíle řízení rizika 131 4. 10. 2 Stanovení míry rizik 131 4. 10. 3 Postup podle ČSN ISO/IEC 27005:2008 133 4. 11 Klasifikace rizik 137 4. 11. 1 Finanční a nefinanční riziko 138 4. 11. 2 Statické a dynamické riziko 139 4. 11. 3 Čistá a spekulativní rizika 139 4. 12 Některé praktické přístupy k řízení rizika ve firmě 140 4. 12. 1 Neriskuj více, než kolik si můžeš dovolit ztratit 141 4. 12. 2 Uvažuj o pravděpodobnostech 142 4. 12. 3 Neriskuj mnoho pro málo 144 4. 13 Od vnitřní kontroly až po integrované řízení firemních rizik 144 4. 13. 1 Vnitřní a?vnější kontrola 145 4. 13. 2 Controlling 147 4. 13. 3 Interní audit 148 4. 13. 4 Enterprise Risk Management (ERM) 151 4. 13. 5 Corporate Governance 159 5. Metody snižování rizika 165 5. 1 Jak volit nástroje pro snižování rizika 166 5. 2 Metody snižování podnikatelského rizika 171 5. 2. 1 Ofenzivní řízení firmy 171 5. 2. 2 Retence rizika 172 5. 2. 3 Redukce rizika 173 5. 2. 4 Přesun rizika na jiné podnikatelské subjekty (transfer rizika) 174 5. 2. 5 Diverzifikace 194 5. 2. 6 Pružnost firmy 199 5. 2. 7 Sdílení rizika 199 5. 2. 8 Pojištění 201 5. 2. 9 Vyhýbání se rizikům 204 5. 2. 10.
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Podnikání a management