učební pomůcka pro alternativní výuku čtení s využitím globální metody
Učební pomůcka s metodickým návodem pro alternativní výuku čtení s využitím globální metody Je určena dětem ve speciálních školách, majícím při výuce čtení obtíže Nabízí metodu, která výuku čtení zpřístupní i dětem s hlubším mentálním postižením Může být použita k překlenutí doby, kdy je dítě při výuce běžně užívanou analyticko-syntetickou metodou neúspěšné, nebo se může stát základem pro výuku sociálního čtení Učební pomůckou je soubor obrázků se slovy, každý ve trojím provedení pro různé využití: k vytváření obrázkových leporel, volné obrázky pro manipulaci, k rozstříhnutí na jednoduché skládanky Soubor obrázků je řazen do tematických celků a vychází z učiva smyslové a rozumové výchovy (věcné učení) Součástí je stručný popis výuky čtení globální metodou, návody a fixační materiál k procvičování Ilustroval Jan Jiřík