Jak přežít v konkurenčním prostředí Přežití a úspěch podniku závisí v současné době na jeho schopnosti vytvořit vhodnou strategii a stanovit správné podnikové cíle V dnešním, vysoce konkurenčním prostředí je nezbytné, aby podnikový management prováděl analýzu interakce podniku s okolím a postupně vytvářel mechanismus přežití v tomto prostředí Kniha Podnik a jeho okolí Jak přežít v konkurenčním prostředí přináší odpovědi na otázky, které by měli představitelé podnikového vedení bezpodmínečně znát, pokud chtějí, aby jejich podnik ve složitém prostředí uspěl: Jaké složky vnější prostředí (okolí) podniku obsahuje? Jaký je jejich dopad na podnik? Jaké jsou možnosti jejich ovlivňování? Jak mohou národní a nadnárodní orgány toto prostředí zkvalitnit? Jsou identifikovány problémy, které je nutné s požadovaným růstem konkurenční schopnosti řešit, a to jak v České republice, tak v rámci Evropské unie