Tento díl matematiky lze volitelně využít v 1 ročníku, nebo jako 1 díl ve 2 ročníku Čtvrtý díl Matýskovy matematiky je určen buď jako první díl matematiky ve druhém ročníku, anebo jako přechodový díl mezi prvním a druhým ročníkem V případě, že ŠVP počítá i s počítáním do 20 s přechodem desítky, nebo v případě, že výuka matematiky v 1 ročníku bude postupovat rychleji, doporučujeme na konci 1 ročníku zařadit i tento díl Matýskovy matematiky (počítání do 20 s přechodem přes desítku) Tato učebnice je svou strukturou přizpůsobena tomu, že vyučující může probrat jen část učebnice, a ke zbývající neprobrané části se může vrátit na začátku 2 ročníku I tento díl Matýskovy matematiky má obdobnou strukturu jako všechny předchozí díly a je rozdělen do několika kapitol, v nichž se jednotlivé typy příkladů cyklicky opakují Ve 4 dílu Matýskovy matematiky je zapracováno následující učivo: • rozklad čísel v daném číselném oboru; • orientace na číselné ose; • slovní úlohy zaměřené na základy finanční gramotnosti (manipulace s penězi); • určování času 0–24 hod; • porovnávání předmětů okolo nás (určování objemu, hmotnosti a teploty, délky a času); • geometrie – bod, čáry, osová souměrnost; • prostorová představivost; • čtení a zapisování čísel v daném číselném oboru; • porovnávání velikostí v daném číselném oboru; • paměťové a písemné početní operace (sčítání a odčítání) v daném číselném oboru; • grafické znázorňování příkladů a znázorňování příkladů pomocí číslic; • logické řady a posloupnosti; • slovní úlohy spojené s vyhledáváním informací v textu a zaměřené na výběr z možností