Přehledně, moderně a pro studenty přístupně zpracovaná učebnice vnáší nové možnosti do výuky matematiky na středních školách Obsah první části zahrnuje základní poznatky o číselných oborech, výrokové logice a teorii množin Učivo je srozumitelně a strukturovaně podáno ve výkladové části učebnice a je doplněno jednoduchými řešenými příklady Doplňující motivační část zasazuje probíranou látku do historických souvislostí či kontextu běžného života Cílem učebnice je podat výklad tak, aby student mohl poznatkům porozumět a zapamatovat si je První díl z plánované řady středoškolských učebnic matematiky, která je tvořena v souladu s RVP pro střední odborné vzdělání Koncepce této řady umožňuje variabilní užití školami s různou hodinovou dotací, stejně tak umožňuje vyučujícím adekvátně reagovat na potřeby samotných studentů Učebnice z velké části směřuje ke zopakování učiva probíraného na základní škole Záleží pouze na učiteli, nakolik bude ve vyučování věnovat pozornosti opakování učiva a nakolik látce nové, přičemž opakování ponechá na svědomí a dobrovolnosti studenta Hlavní funkcí učebnice je zavedení a vysvětlení poznatkové báze (pojmy a postupy) potřebné k dosažení stanovených vzdělávacích výstupů Předností učebnice je především přístupné a přehledné zpracování pro studenta, napomáhající ke snadnějšímu zapamatování probíraného učiva a jeho porozumění První díl této sady učebnic, k níž náleží také odpovídající pracovní sešit, je určen k výuce prvních ročníků středních škol, přičemž pokrývá část obsahu učiva pro tento ročník Obsahuje celkem pět tematických celků z oblasti základních poznatků o číslech a logiky: 1 Přirozená čísla, 2 Celá čísla, 3 Racionální čísla, 4 Reálná čísla, 5 Výroková logika a teorie množin Tematické celky jsou dále děleny na jednotlivé kapitoly, počtem odpovídajícím rozsáhlosti probíraných okruhů Každý celek a všechny kapitoly jsou zastoupeny ve všech částech učebnicové sady Koncepce učebnice zajišťuje vnitřní provázanost mezi jednotlivými kapitolami a poskytuje studentům jak optimální podmínky pro pochopení probíraného tématu, tak snadnou orientaci v učebnici Barevně jsou od sebe odlišeny části výkladové a doplňující, ty slouží především k motivaci studenta, jeho samostatnému zamyšlení Doplňující část učebnice rozšiřuje výklad informacemi charakteru historického kontextu či odkazem ke každodenním souvislostem