Logo Logo
Lektorské dovednosti - Medlíková Olga
Lektorské dovednosti - Medlíková Olga
Krátky popis Exkluzívní produkt Lektorské dovednosti - Medlíková Olga od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete po slevě od 269 Kč.
Obvyklá cena
  • 269
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024743363
Hodnocení
(Celkem 26 hodnocení )
Manuál úspěšného lektora ? 2. , doplněné vydání. Praktická a čtivá příručka je určena jak začínajícím lektorům, kteří chtějí dobře zvládnout svou práci, tak i těm zkušenějším, kteří v ní naleznou náměty na vylepšení a zpestření své činnosti. Důraz je kladen na klíčové schopnosti lektora a jeho zvládání vzdělávacího procesu. Zjistíte, proč a jak analyzovat vzdělávací potřeby, jak se připravit na vzdělávací akci a úspěšně zvládnout celý proces lektorování, jaké hry a další aktivizační prvky použít při vzdělávání, jak řešit komplikované situace a problémy či proč je důležité závěrečné hodnocení vzdělávací akce a jak je provést. Dozvíte se také, jak postupovat, chcete-li podnikat jako soukromý lektor, konzultant nebo jiný vzdělavatel. Druhé vydání přináší navíc rozšířenou nabídku metod práce s posluchači, her a dalších rad a tipů, jak řešit lektorsky náročné situace. Kniha je psána tak, aby poskytla srozumitelné, konkrétní a osvědčené nápady, tipy a doporučení všem zájemcům o zajímavé a zábavné učení přinášející viditelné výsledky. O autorovi PaedDr. Olga Medlíková Pracuje od roku 1996 jako soukromá lektorka, konzultantka a moderátorka. Vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a absolvovala výcviky komunikace a stres managementu, kurzy dramatické výchovy, trénink školitelů, kurzy facilitace a mediace atd. Specializuje se na trénink mluvčích, komunikaci, argumentaci, rétoriku a společenský protokol. Externě přednáší na Masarykově ústavu vyšších studií při ČVÚT Praha. Zaměřuje se na výcvik managementu, pracuje pro firmy i na projektech v oblasti neziskové sféry a státní správy. Je autorkou knih zabývajících se komunikací a veřejným vystupováním, přispívá do řady časopisů a periodik. Bližší informace o autorce najdete na www. satnik. net. Z obsahu O autorce 8 Předmluva 9 1. Co to znamená, když. aneb Čím chci být 11 1. 1 Popis rolí vzdělavatele 12 Konzultant/poradce 12 Lektor 12 Kouč 13 Mentor/tutor 13 Supervizor 14 Facilitátor 14 Mediátor 14 2. Jsem lektor aneb Hlavní kompetence lektora 17 2. 1 Obraz lektora 18 Vizuální kontakt 20 Mimika 21 Postoj a pohyb 21 Gestika a proxemika - gesta a práce s prostorem 22 Paralingvistika - práce s hlasem 22 2. 2 Kompetence lektora 25 2. 3 Hodnoty lektora 27 3. Začátek je klíčový aneb Analýza vzdělávacích potřeb 31 3. 1 Varianty vzdělávání ve firmách či v organizacích 32 3. 2 Analýza vzdělávacích potřeb 34 3. 3 Tři kroky práce na zakázce 36 Příprava 36 Realizace 37 Evaluace 38 4. Příprava je základ aneb Didaktika a metodika vzdělávací akce 39 4. 1 Cíl, výstup a scénář vzdělávací akce 40 Cíle vzdělávací akce 41 Scénář vzdělávací akce 42 4. 2 Typy vzdělávacích akcí 43 Přednáška 43 Seminář 44 Workshop 46 4. 3 Lektorský tandem 50 5. Jedeme! aneb Proces vzdělávací akce 53 5. 1 Struktura akce 54 5. 2 Práce s lidmi a s atmosférou 58 Péče o lidi 58 Pozitivní klima 61 5. 3 Proces učení, metody učení 64 Metody učení 66 6. Hry, hrátky a icebreakery aneb Aktivizační prvky ve vzdělávacím procesu 71 6. 1 Účel, popis a využití her 73 Icebreakery 74 Hrátky 78 Hry 84 6. 2 Další druhy aktivit - případové studie, modelové situace, simulace, videotrénink 86 6. 3 Pomůcky a práce s nimi 89 7. Řešíme problémy aneb Komplikované situace při vzdělávací akci 93 7. 1 Prevence problematických situací ve vzdělávacím procesu 94 7. 2 Obtížné situace a jejich řešení 100 8. Hodnocení je zapotřebí aneb Evaluace jako výstup z akce 109 8. 1 Typy evaluací 110 8. 2 Formy evaluace, jejich výhody a využití 112 9. Zádrhele a kotrmelce aneb Čemu se má lektor vyhnout a proč 119 9. 1 Lektorské hříchy, chyby a omyly 120 9. 2 Jak na to, když je u sebe objevíte 124 10. Podnikám jako lektor aneb Marketing, PR a finance v práci lektora 133 10. 1 Zázemí lektorského podnikání 134 10. 2 Marketing a PR lektora 136 Marketingová strategie lektora 136 Marketingová taktika lektora 137 PR lektora 141 10. 3 Práce s financemi 142 10. 4 Time management lektora 144 Doslov 149 Slovník 150 Seznam použité literatury 153 Přílohy: Příloha 1 Příklad anotace programu 155 Příloha 2 Ukázka ankety pro analýzu vzdělávacích potřeb 157 Příloha 3 Scénář kurzu 159 Příloha 4 Help list pomůcek 161 Příloha 5 Marketingový plán lektora 162 Příloha 6 Příklad hodnotícího dotazníku pro účastníky 164 Příloha 7 Příklad hodnotícího dotazníku pro organizátory 166 Příloha 8 Příklad hodnotící zprávy z workshopu 168 Příloha 9 Plán osobního rozvoje 172.
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Rozvoj osobnosti