Firma by měla být efektivně řízena na všech úrovních – strategické, taktické a operativní Nejdůležitější je ale strategická úroveň, neboť rozhodování uskutečňována na strategické úrovni řízení ovlivňují úspěšnost podnikání nejvíce – uvádí se, že až z 80 % Záleží však na tom, o jaké podnikání se jedná, v jakém prostředí a v jaké situaci je realizováno Myšlenkovým těžištěm řešení strategie nejvyšší úrovně, tzv korporátní strategie, je v této publikaci model strategického řízení, který vznikl na Brno International Business School BIBS – vysoká škola na základě studia nejdůležitějších publikací západního strategického managementu a jenž je úspěšně ověřen dnes již téměř dvacetiletou praktickou aplikací v podmínkách našich firem Příručka přináší praktický návod, jak při formulaci korporátní (podnikové) strategie postupovat: 1 krok – Strategická analýza zaměřená na korporátní strategii 2 krok – Návrh nové nebo redefinice stávající strategie, 3 krok – Předpoklady pro strategické řízení, 4 krok – Implementace strategie a kontrola jejího plnění Kniha navazuje na několik předchozích publikací, které jsou zaměřeny na jednotlivé úrovně a oblasti strategického řízení firmy (business strategie), ale i na tzv funkční oblasti – strategické řízení výroby, marketingu, nákupu, lidských zdrojů, IS/IT a financí Příručka je vhodná nejen pro studenty MBA, ale také pro manažery a vlastníky podniků