Učební pomůcka pro alternativní výuku psaní, volně navazující na učební pomůcku První čtení Je určena dětem s mentálním postižením, lze ji však využít u všech dětí s grafomotorickými potížemi Tradiční výuka předpokládající zvládnout čtyři grafické záznamy jednoho fonému bývá často pro děti s mentálním postižením nepřekonatelným problémem Alternativu výuky nabízí tato pomůcka, využívající metodiku psaní hůlkovým písmem Jedná se o soubor pracovních listů s metodickými pokyny a speciálně pedagogickými diagnostickými postupy pro stanovení aktuální úrovně grafomotorických dovedností Použití hůlkového písma shodně pro čtení i psaní vyučovací proces značně zjednodušuje Jestliže pomůcka První čtení již zpřístupnila čtení celé řadě dětí se středním a těžším mentálním postižením, tato pomůcka jim chce umožnit i psaní Předlohy písmen jsou i na pravé straně – vhodné i pro leváky