Metodický průvodce učebnicí Český jazyk 2 Metodický průvodce má pomoci vyučujícím uvědomit si cíle daného předmětu, obsah učiva 2 ročníku, klíčové kompetence žáků a očekávané výstupy Přináší také návrh na rozdělení učiva do jednotlivých měsíců školního roku s označením číselných kódů očekávaných výstupů podle RVP ZV, ke kterým učivo směřuje Metodický průvodce je doplněn přehledem průřezových témat zařazených do učebnice a přehledem mezipředmětových vazeb Vyučující se také stručně seznámí se všemi metodickými materiály, které k výuce českého jazyka v tomto ročníku nakladatelství připravilo Vlastní metodické poznámky k jednotlivým kapitolám zahrnují nejen uvědomění si hlavních cílů dané kapitoly a obsahu učiva, ale i toho, na co je třeba se při výuce zaměřit, co by měl žák opravdu umět a co je v tomto ročníku ve fázi seznamování se s danou problematikou Zohledněny jsou i další možnosti, jak k učivu aktivně přistoupit, tj např náměty pro další slohová cvičení, didaktické hry, malé projekty či mezipředmětová propojení