Samuel Barber, Štěpán Filípek, Katelyn Bouska, Leoš Janáček, Jeremy Gill, Miloslav Ištvan
V létě 2015 přijela Katelyn Bouska do České republiky pátrat po nové generaci českých hudebních skladatelů Při této příležitosti narazila na Štěpána Filípka, který ji seznámil s některými partiturami Miloslava Ištvana a hudebním světem Brna Ze vzájemného sdílení informací o hudebních kultirách později vykrystalizovala dlouhodobá spolupráce V současnosti Katelyn vyučuje hru na klavír na Curtisově Institutu a Tempel University ve Philadelphii Štěpán je violoncellistou komorních souborů Miloslav Ištvan Quartett, Solaris3 a Opera trio Často také spolupracuje s Českým rozhlasem Brno na zdokumentování prací pro violoncello současných moravských autorů
Jedním z nejzajímavějších amerických hudebních skladatelů 20 století byl rodák z Philadelphie Samuel Barber (1910-1981) Vytvořil si vlastní tvůrčí jazyk nezávislý na vlivu tehdy populárního "serialismu" a jeho tvorba je v dnešní době označována jako neoromantická Fascinoval ho zejména lidský hlas Jádro jeho díla tak leží v písňové a operní tvorbě (je autorem více než stovky písní a tří oper) Z mnoha jeho instrumentálních prací vyčnívá emočně členitá Sonata for Cello and Piano (1932) - za tuto kompozici získal ocenění Prix de Rome, čímž se mu otevřely možnosti k rozvinutí umělecké kariéry
Nahráno ve studiu Divadla nad Orlí v roce 2017
Délka: 50 min 01 sek