Logo Logo
Strategický marketing - Jakubíková Dagmar
Strategický marketing - Jakubíková Dagmar
Krátky popis Diskontní produkt Strategický marketing - Jakubíková Dagmar od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete ve slevě od 495 Kč.
Obvyklá cena
  • 495
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024746708
Hodnocení
(Celkem 27 hodnocení )
Strategie a trendy ? 2. , rozšířené vydání. Publikace uznávané autorky se jako jediná na českém trhu komplexně věnuje problematice strategického marketingu, tvorbě marketingových strategií a trendům v této oblasti. Publikace je určena jak marketingovým praktikům, manažerům a podnikatelům, tak studentům vysokých škol a MBA studií i dalším lidem, kteří mají zájem hlouběji proniknout do tajů marketingu. Upozorňuje na důležitou úlohu strategického řízení v životě firem a organizací a na jeho provázanost s marketingem. Přehledně zasvěcuje do problematiky strategického marketingu, vysvětluje jeho obsah a důležitost v rámci každého podnikání. Od podstaty strategického marketingu se dostáváme k jednotlivým etapám strategického řídícího procesu, kterými jsou situační analýza včetně predikce budoucího vývoje, plánování, realizace a kontrola, a to jak na úrovni celé firmy, tak na úseku marketingového řízení. Velká část knihy je věnována konkrétním strategiím v rámci produktové, distribuční, cenové a komunikační politiky firmy. Nové vydání se více zaměřuje na úlohu strategického řízení a pozici strategického marketingu, podrobněji se věnuje analytické fázi strategického řízení a zejména uvádí více marketingových strategií, jejich popis a určitou systematizaci. Zcela nově se kniha věnuje implementaci marketingových strategií, možnostem organizace marketingu ve firmě a marketingové kontrole. Srozumitelný výklad je doplněn příklady z praxe reálných firem. Z obsahu Obsah O autorce 10 Předmluva 11 1. Strategické řízení firem a organizací - limitující faktor marketingového procesu13 1. 1 Podstata podnikání 14 1. 2 Podstata a důležitost strategického řízení firem a organizací 16 1. 2. 1 Vize 18 1. 2. 2 Poslání - mise 20 1. 2. 3 Globální firemní cíle 25 1. 2. 4 Analýza prostředí, podnikatelského portfolia a scénáře vývoje prostředí 28 1. 2. 5 Typologie firemních strategií 29 1. 3 Proces strategického řízení v kostce 39 1. 3. 1 Strategické plánování 40 1. 3. 2 Realizace 41 1. 3. 3 Kontrola 42 1. 4 Vzájemné vazby mezi strategickým řízením a strategickým marketingem 43 Shrnutí 43 2. Marketingová koncepce 45 2. 1 Vývoj podnikatelských koncepcí 46 2. 2 Marketing 51 2. 2. 1 Marketingový směnný proces - marketingová koncepce 53 2. 3 Trhy a konkurenční prostor 59 2. 3. 1 Analýza poptávky a nabídky 60 2. 3. 2 Typy trhů 64 2. 3. 3 Velikost, analýza a struktura trhů - kvantifikace poptávky 67 2. 3. 4 Změny podoby trhů a tendence v jejich vývoji 69 2. 3. 5 Tržně orientované strategie 70 Shrnutí 71 3. Rozvoj a plánování strategického marketingu73 3. 1 Strategický marketing 74 3. 1. 1 Strategický marketing jako součást marketingového procesu tvorby a předávání hodnot 78 3. 2 Strategické marketingové řízení 79 3. 3 Marketingové strategické plánování 80 3. 3. 1 Stručný přehled typů a stylů plánování 82 3. 4 Jednotlivé fáze marketingového strategického plánování 83 3. 4. 1 Fáze analýzy a prognózy 83 3. 4. 2 Cíle a strategie podnikatelských oborů / strategických podnikatelských jednotek 83 3. 4. 3 Určení strategie subjektů trhu 84 3. 4. 4 Zhodnocení a volba strategií 84 3. 4. 5 Strategické rozpočtování 84 3. 4. 6 Implementace marketingových strategií 85 3. 4. 7 Kontrola marketingové strategie 85 3. 5 Marketingový plán 86 3. 6 Přístupy, metody a operace v marketingovém strategickém projektování 90 Shrnutí 92 4. Marketingová situační analýza a predikce vývoje 93 4. 1 Situační analýza 94 4. 2 Analýza prostředí firmy 97 4. 2. 1 Vnější prostředí 98 4. 2. 2 Vnitřní prostředí 109 4. 3 Predikce vývoje prostředí 112 4. 4 Proces strategické analýzy a predikce vývoje 115 4. 5 Marketingový informační systém a social business 118 4. 6 PIMS program 123 4. 6. 1 Užitečnost programu PIMS 125 Shrnutí 126 5. Specifické metody marketingové situační analýzy 127 5. 1 Marketingová situační analýza a metody interpretace dat 128 5. 2 SWOT analýza, matice TOWS a matice SPACE 129 5. 3 Metody portfolio analýzy a jejich modifikace 132 5. 3. 1 Portfolio matice BCG (Boston Consulting Group) - The Growth Share Matrix 133 5. 3. 2 Portfolio matice GE (General Electric Business Screen) firmy McKinsey 139 5. 3. 3 Portfoliové matice životního cyklu odvětví (prostředí) 141 5. 3. 4 Ohmaeho strategická matice 143 5. 4 Analýza zákaznického portfolia 144 5. 5 Analýza zkušenostního efektu, tzv. zkušenostní křivky 144 5. 6 Analýza strategických skupin 146 5. 7 Analýza konkurenční výhody 147 5. 8 Analýza struktury sortimentu nabídky - model Petra Druckera 148 5. 9 Analýza tržních mezer - GAP analýza 149 5. 10 Souřadnicové sítě 150 5. 11 Metoda ABC (P-Q analýza či Paretto analýza) 151 5. 12 Benchmarking 153 Shrnutí 153 6. Strategické marketingové cíle a marketingové strategie 155 6. 1 Stanovení marketingových cílů 156 6. 2 Příprava marketingové strategie 160 6. 2. 1 Cílové trhy a cílový marketing 160 6. 3 Formulování marketingových strategií 172 6. 4 Vyhodnocování strategií 187 6. 5 Formulování programu 188 Shrnutí 188 7. Marketingový mix 189 7. 1 Volba strategie marketingového mixu 194 7. 2 Audit marketingového mixu 195.
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Podnikání a management