Logo Logo
Mikroekonomie, 2., aktualizované vydání - Jurečka a kolektiv Václav
Mikroekonomie, 2., aktualizované vydání - Jurečka a kolektiv Václav
Krátky popis Diskontní produkt Mikroekonomie, 2., aktualizované vydání - Jurečka a kolektiv Václav od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete výhodně od 364,65 Kč
Obvyklá cena
  • 364,65
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024743851
Hodnocení
(Celkem 30 hodnocení )
Druhé vydání Mikroekonomie je určeno všem zájemcům o mikroekonomickou větev ekonomie, která analyzuje chování ekonomických subjektů, ať již jsou jimi jednotlivci, domácnosti, podniky nebo vláda Pro čtenáře odhodlaného seznámit se s ekonomickými - pro laika často skrytými - principy ekonomického života, je publikace velmi užitečnou pomůckou, která mu umožní zpřesnit jeho vlastní, na masmédiích nezávislou analýzu ekonomické scény Výklad je srozumitelný a přes náročnost prezentované problematiky přátelský vůči čtenáři Text je doplněn grafickým aparátem, avšak jen v případě, že je pro čtenáře oporou, a nikoliv zbytečnou zátěží Ve struktuře publikace jsou zastoupena témata prověřená hospodářskou historií a ekonomickou pedagogikou i ta, která dominují v dnešních diskusích o ekonomickém životě jak v naší zemi, tak i v Evropě a ve světě Nechybí zde teoretická analýza chování spotřebitele a firmy, tržního mechanismu, trhu práce, kapitálu a přírodních zdrojů, externalit a veřejných statků, rozdělovacích procesů, ekonomické úlohy vlády ani ekonomická analýza politiky Samozřejmě, že publikace neopomíjí ani zkušenosti z finanční a ekonomické krize, která mění pohledy na způsob aplikace poznatků ekonomické vědy a na hospodářskou politiku, aniž však zneplatňuje jádro mikroekonomie, mohli bychom říci její „zlatý fond“, který je obsahem této knihy Ukazuje se také, že právě krizové jevy v národní a světové ekonomice zvýrazňují potřebu poznání jejich „anatomie“, a k tomuto poznání může přispět i studium této publikace Z obsahu Úvodní slovo recenzentů 11 O autorech 12 Předmluva 14 Část A Úvod do ekonomie 1 Seznámení s ekonomií 18 11 Smysl ekonomie 19 12 Ekonomie pozitivní a normativní 20 13 Vznik a vývoj ekonomie 21 14 K názvu našeho předmětu 23 15 Charakter ekonomických zákonů 23 16 Metody používané v ekonomii 24 17 Místo ekonomie v systému ekonomických věd 25 2 Potřeby a výroba 28 21 Potřeby a jejich uspokojování 28 211 Zájmy 28 22 Výrobky a služby 30 23 Výrobní faktory 30 24 Problém volby a náklady obětované příležitosti 33 25 Hranice produkčních možností firmy 34 26 Mezní míra transformace 38 27 Hranice produkčních možností ekonomiky 39 28 Dělba práce a specializace 42 29 Směna 43 210 Peníze 43 2101 Funkce peněz 46 3 Poptávka, nabídka a tržní cena 47 31 Tři základní ekonomické problémy 47 311 Typy ekonomik 47 312 Selhání trhu 49 32 Trh a tržní mechanismus 49 33 Poptávka 52 331 Zákon poptávky 54 332 Faktory ovlivňující poptávku 55 333 Změna poptávky versus změna poptávaného množství 58 34 Nabídka 60 341 Zákon nabídky 62 342 Faktory ovlivňující nabídku 62 343 Změna nabízeného množství versus změna nabídky 64 35 Determinace tržní ceny 67 351 Tržní rovnováha 67 352 Rovnováha při změnách nabídky a poptávky 69 353 Teorém pavučiny 74 Část B Teorie poptávky - chování spotřebitele 4 Chování spotřebitele 80 41 Celkový a mezní užitek 80 42 Přebytek spotřebitele 83 43 Maximalizace užitku 85 44 Indiferenční analýza - preference, možnosti a optimum spotřebitele 87 441 Preference 87 442 Rozpočtové omezení 94 443 Optimum spotřebitele 97 45 Optimum spotřebitele při změně důchodu spotřebitele a při změně ceny 98 451 Vliv změny důchodu na optimum spotřebitele 98 452 Vliv změny ceny na optimum spotřebitele - odvození individuální poptávkové křivky 99 5 Tržní poptávka a její elasticity 105 51 Cenová elasticita poptávky 105 511 Výpočet cenové elasticity poptávky 106 512 Cenově elastická, cenově neelastická a jednotkově elastická poptávka 107 513 Cenová elasticita, celkový příjem a mezní příjem 110 514 Faktory ovlivňující cenovou elasticitu poptávky 112 52 Důchodová elasticita poptávky 114 53 Křížová cenová elasticita poptávky 116 Část C Teorie nabídky - chování výrobce 6 Firma a její cíle 122 61 Firma 122 611 Období v ekonomii Jak je chápat? 123 612 Cíle firmy 124 62 Produkce firmy a její produkční funkce 126 621 Kombinace a substituce výrobních faktorů jako ekonomický problém 127 622 Produkční funkce 129 7 Produkt firmy 131 71 Zákon klesajícího mezního produktu 132 72 Izokvantová analýza vztahů mezi produkčními vstupy a výstupy firmy 137 721 Křivka stejné produkce - izokvanta 137 722 Izokvantová mapa 140 723 Křivka stejných nákladů - izokosta 142 724 Hledání bodu optima 146 8 Náklady firmy 150 81 Náklady firmy 150 811 Náklady firmy v krátkém období 150 812 Náklady v dlouhém období 158 813 Explicitní a implicitní náklady 164 814 Soukromé, externí a společenské náklady 164 815 Transakční náklady 165 816 Utopené náklady 166 9 Příjmy a zisk firmy 168 91 Příjmy firmy 168 92 Zisk firmy 169 921 Případ jedné pekárny 172 Část D Firma v tržních strukturách 10 Typy tržních struktur 176 101 Konkurence 177 11 Firma v dokonalé konkurenci 180 111 Průměrný a mezní příjem firmy v dokonalé konkurenci 182 112 Rozhodnutí firmy o rozsahu produkce 184 113 Křivka nabídky
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Ekonomie