Logo Logo
Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století - Štěrbová a kolektiv Ludmila
Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století - Štěrbová a kolektiv Ludmila
Krátky popis Designový produkt Mezinárodní obchod ve světové krizi 21. století - Štěrbová a kolektiv Ludmila od výrobce Grada Publishing, a.s. u nás najdete levně od 429 Kč.
Obvyklá cena
  • 429
Výrobce/Značka
Grada Publishing, a.s.
EAN 9788024746944
Hodnocení
(Celkem 27 hodnocení )
Na trhu ojedinělá publikace je určena ekonomům, podnikatelům, obchodníkům, pracovníkům státní správy, studentům vysokých škol a dalším zájemcům o tuto problematiku. Autoři, kterými jsou odborníci z VŠE v Praze, se zaměřují na komplexní analýzu mezinárodního obchodu v současné světové krizi, a to ve vývojových a teoreticko-politických souvislostech a v souvislostech aktuálního vývoje v globalizovaném podnikatelském prostředí. V první části knihy se seznámíte s pojetím mezinárodního obchodu, jeho funkcemi a hlavními aktéry, s aktuálními trendy i prognózami vývoje mezinárodních ekonomických vztahů, a také s přehledem teorií mezinárodního obchodu v jejich moderním pojetí a s jejich důkazy v praxi. Další část knihy se věnuje obchodní a investiční politice jako oblastem s největším vlivem na mezinárodní obchod a na utváření podnikatelského prostředí globálně i v jednotlivých zemích. Uvedené politiky jsou analyzovány z hlediska jejich pojetí, nástrojů a mezinárodních pravidel a smluvního ukotvení. Zvláštní kapitola knihy je zaměřena na obchodní aspekty evropské integrace a politiky EU, které ovlivňují zapojení evropských subjektů do mezinárodního obchodu i do procesů mezinárodního investování. Knihu uzavírá část zabývající se mezinárodní konkurenceschopností včetně světového srovnání. K doplnění souvislostí mezinárodního obchodu je zahrnut mezinárodní měnový systém a uveden přehled mezinárodní institucí s činností v oblasti mezinárodních ekonomických vztahů. V relevantních částech publikace je analýza konkretizována na příkladu České republiky. Z obsahu O autorech 9 Úvod 11 1. Mezinárodní obchod 13 1. 1 Vymezení pojmu "mezinárodní obchod" 13 1. 2 Úloha mezinárodního obchodu v národní a světové ekonomice 20 1. 2. 1 Úloha zahraničního obchodu v národní ekonomice 20 1. 2. 2 Úloha mezinárodního obchodu ve světové ekonomice 25 1. 2. 3 Počátky a historický vývoj mezinárodního obchodu 25 2. Teorie mezinárodního obchodu 31 2. 1 O teoriích mezinárodního obchodu 31 2. 2 Nástroje analýzy základního modelu 31 2. 3 Rovnováha základního modelu ekonomiky 35 2. 4 Klasický model mezinárodního obchodu 37 2. 4. 1 Teorie absolutních výhod 37 2. 4. 2 Teorie komparativních výhod 41 2. 4. 3 Mezinárodní směnný poměr 45 2. 4. 4 Závěry klasického modelu 45 2. 5 Neoklasické modely mezinárodního obchodu 46 2. 5. 1 Heckscherův-Ohlinův model 46 2. 5. 2 Teorémy navazující na H-O model 49 2. 6 Testy klasických a neoklasických modelů 52 2. 6. 1 MacDougallův test klasického modelu 52 2. 6. 2 Leontiefův test H-O teorému 53 2. 6. 3 Projevené komparativní výhody 54 2. 7 Moderní teorie obchodu 55 2. 7. 1 Teorie kvalifikace práce 55 2. 7. 2 Teorie životního cyklu výrobku 56 2. 7. 3 Teorie shodnosti preferencí a vnitroodvětvový obchod 57 2. 7. 4 Rostoucí výnosy z rozsahu a nedokonalá konkurence 58 2. 7. 5 Gravitační model obchodu 61 2. 8 Mezinárodní obchod jako součást vnější ekonomické rovnováhy 62 3. Vývojové trendy mezinárodního obchodu 67 3. 1 Vývoj mezinárodního obchodu se zbožím a službami ve 20. a 21. století 71 3. 1. 1 Vysoká dynamika mezinárodního obchodu 71 3. 1. 2 Rostoucí podíl služeb v mezinárodním obchodě 73 3. 1. 3 Systémové změny v mezinárodním obchodě 73 3. 2 Světová krize, její dopad na mezinárodní obchod a odhad budoucího vývoje 76 3. 2. 1 Příčiny a průběh světové krize 76 3. 2. 2 Dopad světové krize na mezinárodní obchod 79 3. 2. 3 Odhad budoucího vývoje mezinárodního obchodu 82 3. 3 Teritoriální a komoditní struktura mezinárodního obchodu 84 3. 3. 1 Teritoriální struktura mezinárodního obchodu 84 3. 3. 2 Komoditní struktura mezinárodního obchodu 87 3. 3. 3 Případové studie na zahraniční obchod 91 4. Obchodní politika 99 4. 1 Pojem a pojetí obchodní politiky 99 4. 1. 1 Definice pojmů 99 4. 1. 2 Obchodní politika jako systém 100 4. 1. 3 Další politiky ovlivňující obchod 101 4. 1. 4 Liberalismus a protekcionismus 104 4. 2 Nástroje obchodní politiky 107 4. 2. 1 Nástroje na ochranu trhu a podporu vývozu 107 4. 2. 2 Tarifní a netarifní nástroje 110 4. 2. 3 Autonomní a smluvní nástroje 120 4. 3 Mnohostranný obchodní systém 123 4. 3. 1 Principy mnohostranného obchodního systému 124 4. 3. 2 Pravidla pro obchodování a obchodní závazky 125 4. 3. 3 Řešení a urovnání sporů 130 4. 3. 4 Přezkoumání obchodních politik 131 4. 3. 5 Současné kolo mnohostranných liberalizačních jednání 133 4. 4 Regionální integrační dohody 136 4. 5 Globalizace, multilateralismus a regionalismus 138 4. 6 Dopad krize na obchodní politiku 141 5. Investiční politika 145 5. 1 Význam investic v národní ekonomice 145 5. 2 Mezinárodní investiční politika 148 5. 2. 1 Mezinárodní investiční režim 149 5. 2. 2 Investiční pobídky 159 5. 3 Přímé zahraniční investice 170 5. 3. 1 Typologie přímých zahraničních investic a determinanty jejich přílivu do země 170 5. 3. 2 Mezinárodní pohyb přímých zahraničních investic 20. a 21. století 173 5. 3. 3 Dopad krize na toky, skladbu a zaměření přímých zahraničních investic, budoucí vývoj 180 5. 3. 4 Přímé zahraniční investice v EU a ČR 182 6. Evropská integrace - obchodní aspekty 197 6. 1.
NOVINKA 0
Další produkty od výrobce Grada Publishing, a.s.
Další produkty v kategorii Eu, mezinárodní obchod